Olen yliherkkä tuoksuille ¿

En kyseisestä aiheesta varmaan olekkaan vielä koskaan kertonut. Olen siis yliherkkä tuoksuille, joka on perinnöllinen vaiva äidin suvun puolelta. Esimerkiksi mun täti ei voi käyttää minkäänlaisia hajustettuja tuotteita ja äidilläni on samanlainen vaiva kuin itsellä. En siis ole kaikille tuoksuille yliherkkä. Pystyn käyttämään meikkejä, hiuslakkaa, hajustettuja pesuaineita (en tosin aivan kaikkia) sekä sellaisia raikkaita ja kevyitä tuoksuja. Esimerkkinä suurin osa Victoria's Secretin tuoksuista ja Britneyn Midnight Fantasy.

Mutta siirrytään tuoksuihin, joista saan välittömästi migreenikohtauksen. Pahimmat kaikista on kaikki autotuoksut sekä sellaiset kauheat imelät, makeat ja tunkkaiset parfyymit. Mutta tiivistetysti saan migreenin sellaisista oikein keinotekoisista tuoksuista (Amisten suosimat wunderbaumit on pirun keksintö.), äärimmäisen äitelistä tuoksuista, pistävistä tuoksuista, raskaista tuoksuista sekä hajujen sekamelskasta. Viimeisimmästä hyvä esimerkki on laivojen tax freen hajuvesihyllyjen läheisyys.

Idea tähän postaukseen tuli kun ostin kaikkien kehumaa Aussien Volume hoitoainetta, jota en kyllä suosittele kenellekkään. Luoja mikä haju. Piti pestä hiukset uudestaan kolmeen kertaan, että sain sen löyhkän hiuksista pois. Okei mun hiukset oli kuivaamisen jälkeen ihanan tuuheat, mutta se ei kuitenkaan ole migreenin arvoista.


Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Toivepostaus: Minun koti ♥

Toivepostaus - Millaista on homoseksi?

Mitä tapahtui julkkisuralleni?