Lomalla viimeinkin, voin ottaa iisimmin!

Pidennetty viikonloppuloma alkoi ja vasta maanantai-iltana takaisin yksikköön. Tämän loman pyhitän täysin lepäämiselle. Nukun paljon, syön hyvin, hoidan pakkasen kaltoinkohtelemaa ihoa ja hiuksia pitäisi leikata. Taisteluananaksen kasvattaminen alkakoon siis. Jospa sen kasvettua en näyttäisi enää pikkupojalta. En muista olenko kertonut, mutta yhden tupalaisen vanhemmat oli kysyny musta, että oonko mä muka palvelusikäinen. Kyllä mä vissiin tuvan vanhimpana olen ihan palvelusikäinen. Olen itseasiassa meidän alikkiakin pari vuotta vanhempi ja jos nyt suoraan sanoo niin vanhempi kuin 90% yksikön varusmiehistä.

Mun polvi on kuntoutunut muuten todella hyvin. Aamulla meillä oli hankifutista vankilasäännöillä ja hyvin kesti polvi paikoillaan, eikä edes tullut kipua kaikesta siitä kolhimisesta ja retuutuksesta. Vankilasäännöt tarkoittaa siis kaiken olevan sallittua, paitsi tahallisen vahingoittamisen ja taklauksen selkärankaan. Siinä ottelussa niin alokkaat kuin alikitkin lensi pitkin lumihankea. Mullahan olisi ollut vapautus marssi-, taistelu- ja liikuntakoulutuksesta(VMTL), mutta olin jo kyllästynyt siihen punkassa makaamiseen kylmäpussi tunnin välein polvessa.

Tästä saattaa tulla sekava postaus kun pönttö ihan sekasin väsymyksestä ja mieleen tulee yks kaks juttuja mieleen. Muistin juuri, että piti kertoa myös minun pelastuneen tupla gineksestä. Mun virka-apu osuu sopivasti ke-to päiville. Tuli kyllä parit hajoamiset (ekat oikeat hajoamiset) nähtyä joidenkin osalta, joille tuplanakki napsahti. Itsellä ei vielä oikestaan edes ollut sellaista kunnon hajoamista. Pari kertaa on ollut pettynyt fiilis kun ei ole päässyt osallistumaan joihinkin harjoituksiin, mutta tuollaiset menee ohi nopeasti. Jos en johonkin koulutukseen pääse osallistumaan, niin pyrin opiskelemaan käsiteltävät asiat teoriassa sotilaan käsikirjasta. Nyt kuitenkaan en halua yhtään uutta tietoa, vaan menen nukkumaan. Kiitos hei ja näkemiin!

Kommentit

  1. Täydellistä tyhmyttä lähteä liikkumaan vmtl.n aikana. Jos loukkaat vapautuksen aikana ittes esim liikuntakoulutuksessa niin valtio ei tule korvaamaan vammojasi yms. Ota hyvä mies järki käteen

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Meille onsanottu, että omalla vastuulla voi osallistua. Ihan tietoinen siis olin tuosta asiasta :)

      Poista
  2. Voisitko tehdä postauksen näistä inttitermeistä? Avaisi vähän paremmin kun se on tarvitsisi arvailla että mitä mikäkin lyhenne tarkoittaa...

    T. Intistä mitään tietämätön nainen

    VastaaPoista
  3. Oletko miettiny sotilasuraa?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En oikein usko, mutta eihän mikään koskaan ole mahdotonta :D

      Poista
    2. Kannattais tosiaan harkita, siellä jos missä kaivattaisiin kipeesti vähän erilaisia tyyppejä---

      Poista
    3. Niiku sanoin niin ei tuo poissuljettukkaan asia ole :)

      Poista
  4. Miten ihosi on päässy paleltumaan ku oot rötvänny koko viikon punkalla? Mies vai marjanpoimija?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En rötvänny punkalla ku tiistain :D

      Sen jälkee ollu kaikkee varustehuoltoa ja leirikamojen roudaamista ym...

      Poista
    2. Sit eile oltii aamu 6 alkaen puolille päivin pihalla, ni mun naama, jalat ja kädet tykkäs tosi paljo. Varsinkin naama, josta tuli tunnoton loppuvaiheessa xD

      Poista

Lähetä kommentti

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Toivepostaus: Minun koti ♥

Toivepostaus - Millaista on homoseksi?

Mitä tapahtui julkkisuralleni?