Pakko kertoa!

Ei saakeli en mä pysty pitämään asiaa salassa. Koko ajan tekee mieli kertoa, niin kerrotaan sitten. Onneksi olkoon eräs ano, joka veikkasi oikein. Lähden armeijaan saapumiserässä 1/16. Miksi??? Syynä on se, että jos minulle sanotaan etten pysty johonkin, niin minähän todistan pystyväni. Suunnilleen kaikki sanovat minulle ''ihan hyvä ettet lähde sinne ku et kuitenkaan pärjäis siellä'', ''sä et kestä siel päivääkää, ''ei susta oo siihe'' ja tuollaiset saavat minut näkemään punaista. Minulle ei sanota noin, koska minä pystyn ihan mihin vain. Palvelus on edelleen minusta epätasa-arvoinen, mutta näyttämisen tahto menee nyt edelle. Mä en olisi tosin uskonut, että oikein innolla odotan armeijan alkamista. Reilu puolivuotta siihen vielä on ja sillä aikaa pitää hoitaa koira-asiat kuntoon + kerätä sukanvarteen rahaa, ettei talous romahda kertaheitolla. Ainoa asia mitä en odota yhtään on hiusteni menetys. Se on mun ulkonäön yksi kulmakivistä. Olen nimittäin ihan saakelin tyhmän näkönen lyhyissä hiuksissa. Onneksi hiukset on kuitenkin uusiutuva luonnonvara ja ne kasvavat takaisin nopeasti. Tämä minun piti paljastaa alunperin vasta sitten kun palveluspaikkakin on selvillä 7.5, mutta en kestä salailua. Tutkiskelin jo noita eri koulutuspaikkavaihtoehtoja ja puolustusvoimien nettisivun perusteella eniten minua kiinnostaa johtajakoulus. Lopullisen päätöksen mihin haluaisin teen tosin vasta P-kauden lopulla.

Oikean puolimmaisessa kuvassa olen ystäväni Mirkan kanssa, jonka blogin löydät täältä.


Kommentit

  1. Johtajakoulutuspa hyvinnii. Sitä nyt ei kuitenkaan noin vain ite valita, että johtajaksi ryhdyn. Ei ainakaan armeijassa. Siviilissa sitä voi ihan vain julistautua Johtajaksi ilman koulutusta tai pätevyyttä.
    Kokkina se on keittiökomennus, perunateatteri ja näytös; "Kolmen sammion salaisuus". Ne sammiot ovat 1 1/2 kuution perunasammioita.
    Ja kädellä ei tehdä kunniaa tyhjään päähän........... eli pitää olla päähine päässä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. AUK:iin on kylläkin aina vajetta ja sinne määrätään tämän vuoksi haluttomiakin. Näin ainankin kaikki tuttavani/ystäväni ovat kertoneet, jotka intissä ovat tällä hetkellä/ovat jo sen käyneet. AUK:ista sitten mahdollisuus RUK:iin ja jälki-RUK:iin =)

      Poista
    2. No ei toi kyl pidä paikkaansa et kokit suoraan keittiökomennukseen pistettäs :D

      Poista
    3. ^Ei automaattisesti pistetäkään. Mutta siviiliammatilla voi olla vaikutusta jatkopaikkaan P-kauden jälkeen, esim. autonkuljettajat voivat päästä kuskeiksi armeijassakin.

      Nooo, vasta P-kauden jälkeen tietää ylipäätään, kiinnostaako koko homma johtajakoulutukseen asti vai haluaako palveluksen vetää lyhyemmän kautta.

      Poista
  2. Sulla aina tulee noita päähänpistoja mutta nekin tuntuu aina jotenkin sitten lakoavan: muutan sinne ja tänne, teen sitä ja tätä jne jne, mutta aina löytyykin yhtäkkiä syy olla tekemättä. Katsotaan vaan niin viim. parin kuukauden kuluttua sulle tulee joku muka pätevä syy lopettaa intti.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi ku mä nautin ku haistatan teille epäilijöille pitkät ku on sotilaspassi kädessä <3

      Poista
    2. Eiks armeijan pitänyt olla vastoin sun vakaumusta, kun siellä opetetaan ampumista ja tappamista? Miten nyt yhtäkkiä hingut sinne noin kovasti? Ja kyllä siellä valitettavasti on tosi paljon sitä homoläppää (joka on toki ihan helvetin tyhmää), eikä se aina ole niin kovin mukavaa. Toivotan tietenkin sulle kovasti onnea!

      Poista
    3. Ei se ampunin ja aseet mua häiritse. Eikä niinkään se tappamaan opettaminenkaan. Eniten mua häiritsee epätasa-arvoisuus miehen ja naisen välillä palveluksen suhteen. Nuo jutut nyt kuitenkin jäävät näyttämisen halun taakse :D

      Poista
    4. Mikä epätasa-arvoisuus jos saan kysyä? Miehille se on velvollisuus ja naisille vapaa-ehtoista. Pitäiskö miehillekkin olla vapaa-ehtoista vaiko naisille pakollista ?? :D

      Poista
    5. Itsenhän sen juuri sanoit. Miehille pakollinen ja naisille vapaaehtoinen. Pitäisi olla joko molemmille pakollinen tai molemmille vapaaehtoinen.

      Tai palataan sitten samantien siihen, että naisen paikka on keittiössä ja mies tekee töitä :D

      Poista
  3. Eise talous romahda, kun oot armeijassa ni armeija maksaa esimerkiksi vuokran

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä mä sen tiedän, mutta ihan varmuuden vuoksi on olla rahaa tallessa =)

      Poista
    2. Ei ne kyl koko vuokraa maksa, läheskään... ja päiväraha on kait sen 5e? :D

      Poista
    3. Varmasti jostain saa rahaa, ettei kämppä lähe alta. Kukaan sinne menis jos takas pitäis tulla asunnottomana :DD

      Poista
    4. Tukia, ihan siis ne samat rahat mitä nyt yleensä saa jos ei töissä ole. Mihin ne nyt katois siks aikaa ku armeijassa ollaan?

      Poista
    5. Sitä mäkin mietin et jotain tukia saa. Kaikki on hyvin niin kauan kun saa maksettua vuokra ja koirien hoidon/ruuat =)

      Poista
  4. Miten sä tuut kestää jossain mettäleirillä pakkasessa kaks viikkoa peseytymättä ja laittautumatta ja kuuntelemas jotai inttiäijien homovitsejä? Kai tosta kuvataan joku tv-komedia?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. inoa mikä on, niin suihkua tulee ikävä. Laittautumisen kanssa ei tule ongelmaa. Nytkään en oo hiusten harjausta enempää laittautunut yli viikkoon. Joo musta on tullu vanha....

      Niin ja homovitsit on iha parasta. Mä lauon niitä ite suunnilleen päivittäin ja käytän mm: ''vitun homo'' ja ''vitun hinttari'' sanontoja kavereiden kanssa. Esimerkiksi jos kattoo jotain kauhuelokuvaa, jossa on ärsyttävä mieshahmo ''voi vittu mikä homo delais jo pois''. Ja kyllä mä kiroilen ku rekkamies. Blogissa yritän pitää tuhmat sanat pois.

      Poista
    2. Ja mä en oo mikää sellanen hienostelija, joka ei kestäis rypee kuralammikoissa pitkin metsää, vaikka moni saakin musta sellaisen kuvan.

      Poista
    3. Mut kai se on vähän eriasia itse niitä vitsejä laukoa kun kuulla muitten suusta itseensä kohdistuvia herjoja? No tsemppiä kuitenki ja vedä pataan jos joku alkaa liian kusipäiseksi, kyllä sä siellä pärjäät, miksi et pärjäis? : )

      Poista
    4. Ei ainankaan mun mielestä homoläppä ole mitään herjaa. En pidä edes sanoja homppeli, hintti, hinuri, hinttari ja muita tuollaisia loukkaavana :D

      Poista
    5. Ymmärrät varmasti että monilta siellä ei tule suusta hyväntahtoista "homottelua" vaan myös junttimaista syrjimistä ja "et v***u varmasti nuku mun vieressä" -juttua. Ja sellaisille jutuille jos erehtyy naureskelemaan, voi oikeasti joku suuttua kunnolla. Toivotaan että saat ainakin mukavat ja suvaitsevaiset tupakaverit..!

      Poista
    6. Mulla on tosi hyvä kyky tollasten kanssa toisesta korvasta sisää ja toisesta ulos =)

      Enkä mä usko et kukaan jaksais ruveta vittuilemaan muille, koska sen porukan kanssa joutuu kuitenkin asumaan 24/7 useita kuukausia :D

      Poista
  5. Kyllähän sä sielä pärjäät, tolla näyttämis asenteella mäkin sinnen menin ja ihan hyvin pärjäsin. Tietenkin pärjäsin kun kerran olen nainen. Ikävintä on niillä machomiehillä jotka menee sinne uhoa täynnä ja luulee pärjäävänsä kun ovat niin kovaa miestä, Ei pidä ottaa liian vakavasti silloin siellä hajoaa. Huumorintaju ja sopeutumiskyky tärkeitä, liikaa ei pidä kyseenalaistaa. Esim, tota hiusjuttuu en tajuu että miten ne miehen puolipitkät hiukset ei kävis jos ne kerran saa kiinni ettei esim, tartu mihinkään.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinpä.. Machoilulla ei koskaan pärjää. Se on aina yleensä enemmän sanoja kuin tekoja. Avoimin mielin vaan matkaan, niin mahtava kokemus tulee varmasti.

      Ja ei mulle nyt mikään kovin traumatisoitava tilanne hiustenleikkuu ole. Vähän saattaa kyllä tulla tippa linsiin, sillä mulla on viimeeksi ollut ihan lyhyet hiukset 5.luokalla. Kyllä mä ennemmin hiukset ajan kuin oon ainoa heviletti koko paikassa naisten lisäksi :D

      Poista
    2. Ja sehän se syy on hiustenleikkaamiseen, että hiukset on yksinkertaisesti tiellä. Esimerkiksi kaasunaamari ei saata toimia kunnolla, sotavangiksi joutuessa pitkiä hiuksia voi vihollinen käyttää hyväksi kuulustelutilanteessa kun niistä saa hyvän otteen ja kaikkea muuta mukavaahan siinä on.

      Poista
    3. Ennen kaikkea täit.

      Poista
    4. Toivottavasti mun aikana ei hirveesti satiaisia pyöriskele :D

      Poista
  6. Miten voit koirat jättää? :/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Traumatisoidun.. älä pelkää :D
      Onneksi armeijasta pääsee hyvin lomille (huomannut kavereiden kohdalla) ja koirat tulee olemaan hyvässä ja tutussa hoidossa =)

      Poista
    2. en ymmärrä miksi ihmiset ihmettelee miten Petri voi "jättää koirat". Ihan samalla tavalla kun ne muutkin inttiin lähtevät miehet? Hyvään hoitoon tottakai :) Ei Petri ole ainoa kellä koiria on inttiin mennessä, miksi tehdä siitä sen suurempi numero.

      Poista
    3. Niinpä... Vai pitäisikö alkaa kauhistelemaan miten jotkut jättää vaimon ja lapsetkin :D

      Poista
  7. Leikataanko armeijassa edelleen tukka aivan lyhyeksi? Miten muistelen, että tärkeintä on lyhyt niska ja päältä saa olla pitempikin. Minä luulen, että pärjäilet armeijassa oikeinkin hyvin. T. Oona

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En vaa tajuu, armeijanhan piti olla junttien touhua sun mielestä. Kirjoitit vielä oikein jutun "I say no to army". Mikä sun mielen on saanut muuttumaan? O.o

      Poista
    2. Tuossahan se syy postauksessa lukee =)

      Ei se armeija junttia ole, vaan epätasa-arvoista.

      Poista
  8. Tiedoksesi syöpäläisistä: täit ja niiden munat saivareet asustavat ihmisen hiuksissa, satiainen on ihan eri otus ja viihtyy lähinnä häpykarvoituksessa. Molemmat muuttavat ihmisestä toiseen toki myös tekstiilien (saastuneet päähineet /vuodevaatteet ) välityksellä. Seinälude eli lutikka on taas eri otus, joka on viime aikoina lisääntynyt Suomessakin ulkomaanmatkailun myötä. Kaikki edellämainitut käyttävät ravinnokseen ihmisverta, mitä taas yksikään hämähäkkilaji ei tee.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä mä tiiän, mutta mä käytän kaikista yhteisnimitystä satiaiset :D

      HÄMÄHÄKIT TAPPAA!!! Vähintäänkin sydänkohtaus tulee niistä >:(

      Poista
  9. Sinä armeijassa! :D
    https://www.youtube.com/watch?v=gIve0UBXvJ4

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei apua xDDDDD
      Pakko tehä tälle ihan oma postaus. En muista millo viimeeks nauroin näi paljo xDD

      Poista

Lähetä kommentti

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Toivepostaus: Minun koti ♥

Toivepostaus - Millaista on homoseksi?

Mitä tapahtui julkkisuralleni?