Oudot tapani sairastaessa!

Sairastettu on jo useampi päivä ja olen kiinnittänyt huomiota outoihin tapoihini kun sairastan. Toivottavasti saatte päivän naurut tai vähintään wtf- fiilikset tästä postauksesta. Näitä on varmasti monia lisäänkin, mutta näin 39c kuumeessa ei tule äkkiseltään mieleen mitään.

1. Aloitetaan ehkä oudoimmasta. Joka päivä kun olen sairaana istun kuumassa suihkussa ja syön jäätelöä. Kyllä luit ihan oikein. Kuumassa suihkussa jäätelöä. Yleensä sellainen kiva 0,5l jäätelöpaketti on kiva. Litrakin menisi, mutta siitä tulee sellainen ällöttävä ähky olo. Esimerkiksi Ben&Jerry's, joista suosikkini ovat chocolate fudge brownie sekä Greek vanilla honey caramel ovat erinoimaisia tähän tarkoitukseen. Suihkussa olen siihen asti ennen kuin jäätelö loppuu kesken ja siirryn sohvalle lipittämään limpparia.

2. Tästä päästäänkin juomiseen. Kipeänä juon aina vähintään 4x 1.5l light limppareita. Ja huomioikaa toi vähintään. Yleensä siihen vielä tulee lisäksi Ed Green Light:ia pari pulloa. Nesteytys ainankin kohdallaan.

3. En käy sairaalassa kovin helposti. Viimeseen asti vedän aina kotona paketin buranaa päivässä siihen asti kunnes kuolema koputtaa ovella. Kouluaikaan tosin oli pakko siellä lääkärissä käydä ettei tullut niitä luvattomia poissaoloja.

4. Normaalia ruokaa en voi sietää kipeänä. Ällöttää pelkkä ajatuskin. Kipeänä mun ruokavalio on melkolailla hedelmiä, jäätelöä ja sosekeittoa. Hedelmissäkin on ettei kovat hedelmät meinaa mennä. Ananasmurska, viinirypäleet, banaani, mango ja muut tuollaiset ovat hyviä. Sitten kun alkaa parantua alkaa elimistö huutamaan rasvaa, jolloin haen jostakin (McDonalds tai Tuen Grilli) hampparin ranskalaisten kera.

5. Huudan kaikille. Mä en siedä ihmisiä krapulassa, enkä kipeänä. Siinä vaiheessa tosin on pakko sietää jos on tärkeitä asioita hoidettavana tai mentävä lääkäriin/kauppaan.

6. ''Itken'' korille, että älkää tappako mua. Nukkukaa kiltisti kunnes oon terve. Onneksi koirat selviää parilla lyhyellä lenkillä + koirapuistokäynnillä hyvin. Koirapuistossa mua tosin katsotaan aina vihaisesti kun nukun penkillä eskimoksi pukeutuneena sen ajan kun koirat kuluttavat energiansa.

7. Lastenohjelmat kunniaan! Hip hip huurraa! Muumit, Winx Club, Ever After High, Disneyt ym... Tuollaisia tulee katsottua aina kipeänä 24/7. Ne on sellaista helppoa katseltavaa. En voisi kuvitellakkaan katsovani jotain psykologista trilleriä kipeänä. Johon aivot tekisivät burn outin ja joutuisin teholle. Edes hömppäkomedioihin ei kipeänä meinaa riittää aivotoiminta. Paitsi niihin missä on aina sama juoni.

8. Kun koirat jossain vaiheessa rupeaa hermostumaan kun en ole niin aktiivinen niiden kanssa kuin normaalisti, niin ne rupeaa joko nahistelemaan keskenään tai kiusaamaan mua. Tuisku esimerkiksi tökkii tassulla koko ajan ja Mentor tuijottaa suoraan naaman edessä. Silloin aina kyselen facebookissa kuka haluaa ostaa kaksi v*ituttavaa hurttaa pilkkahinnalla. Tietenkään en sitä tarkoita. Se vaan on sellainen tapa.

9. Friikkien unien näkeminen. Näen joka yö mitä oudoimpia unia. Viime yönä olin maailman kuuluisin homoeroottinen valokuvamalli, joka sai potkut teki itsarin irrottamalla pään. No enhän mä siinä unessa delannu vaa jäin henkiin. Sitten musta tuli maailman rikkain friikkimalli, joka kanniskeli päätä läpinäkyvässä laukussa. Sit mä en tiiä mitä tapahtu mut yhtäkkiä mun pää oli Titanic elokuvan kohtauksessa ku Jack meni ekaa kertaa syömää niitten rikkaitten kanssa, ni mun pää oli siinä pöytäkoristeena. Mut oli kyl kiva kattoo se kohtaus ihan tollei livenä. Leonardo DiCaprio on btw livenä paljon seksikkäämpi. Sit se uni loppu loppujen lopuks siihe ku tuntu ettei saanu henkeä. Kävin kyllä uudestaan nukkumaan, mutta en valitettavasti päässyt näkemään mihin uni loppui. Jostain syystä mä muistan nykyään mun unet ihan tosi tarkkaan.

10. Mun tekee koko ajan mieli tehdä jotain. Vihaan toimeettomana oleilua. Tänään esimerkiksi päivällä kun oli hiukan parempi olo, niin hain ''emännäksi'' Lappeenrannan lähistön leirikeskuksiin. Tarkoittaa siis keittiötyötä ja siivousta. Vois olla ihan mielenkiintoinen kokemus tehdä sellaista kesän ajan. Ainankin mulla on muistot, että leirikeskuksissa on kiva työskennellä. Leireillä kun oli aina keittiövuorot, niin sitä kautta muistelen.


Kommentit

  1. Jos ei muuten ole sairas ja huono olo niin ainakin tosta määrästä limpparia ja niiden makeutus sun muista värikemikaaleista tulee kipeäksi. Eiks teillä tule kraanasta vettä jota vois juoda? Ite juon aina kipeenä litrakaupalla teetä, jotain yritti tai ihan tavallista. Sitä voipi juoda kuumana, kylmänä tai haaleena. Ja siihen kun lorauttaa ihan vaan lääkkeeksi rommia tai viskiä niin heti on parempi olo ;) Mun mummu tuo aina rommipullon jos kuulee että olen flunssassa, vanhemmat ihmiset osaa nää jutut.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hyi! Ei mitää vettä kipeenä :D
      Limpparit on mulla aina ne mitkä helpottaa oloa ja kuumekkin alenee kun saa jääkylmää limpparia. Alkoholi ei auta mitään. Se tekee levottomaksi ja heikentää unen laatua. Mä en ite ole niitä vanhan ajan konsteja hyväksi. Esimerkiksi pitäisi juoda lämmintä niiden mukaan, vaikka asia on täysin päinvastoin.

      Poista
  2. Ensin mua nauratti ja hämmästytti tuo kuuma suihku/jäätelö-sessio,mutta siinähän on oikeesti järkee,se varmasti vaikuttaa elimistöön niin,että helpottaa kuumeista oloa.Hitto,mä aion kokeilla tuota seuraavassa kuumeessa!

    VastaaPoista
  3. Mulla kipeenä/ krapulassa löylyyn päästävä ja mukaan vadelma tai päärynä mehujää. Toimii. Krapulassa suihkussa viisikin kertaa. Toimii.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sauna on oksettava/ahistava aina 24/7 niin tevreenä, krapulassa kuin kipeänäkin. En voi sietää ylikumaa kidutushuone koirankoppia. Mä en koskaan tuu tajuamaan mitä nautinnollista siinä muka on :D

      Suihku ja ylipäätään vesi toimii aina. Kesäisin krapulassa parasta lillua järvesä uimapatjan kanssa <3

      Poista
    2. Ihmisiä on erilaisia. Mie tykkään saunasta ja se kerran viikkoo saunavuoro on tosi tärkeä. Suihkussa käyn ainosataan pakon edessä.

      Poista
  4. Hitsivimpula kun harmittaa tämän viikkoisten työhaastatteluiden menetys!

    Tsemiä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mitkä työhaastattelut? Mulla ainankaan sellasia oo tällä viikolla, eikä kyllä tiedossa vähään aikaan. Koulupaikka haastattelu kyllä on loppukuussa tai ensi kuun alussa =)

      Poista
  5. Kerroit muuten aiemmin että siulla oli työhaastattelu jonka sait siirrettyä seuraavalle viikolle. Se tais olla pari viikkoa sitte? (ja oon eri anonyymi kuin tuo joka v.ttuillessa kysyi työhaastattelusta)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se oli ja meni jo. Nyt oottelen saanko työn vai en. Ilmoitetaan kevään aikana.

      Välillä julkaisen noita vittuilijoiden kommentteja, että muutkin näkee millaisia tuulitunneleita on liikenteessä täällä mun blogin kommenttiosiossa :D

      Poista

Lähetä kommentti

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Toivepostaus: Minun koti ♥

Toivepostaus - Millaista on homoseksi?

Mitä tapahtui julkkisuralleni?