MIKSI MIKSI MIKSI?

Minä en vain näköjään koskaan tule ymmärtämään suomalaisia, vaikka itse sellainen olenkin. Mua ärsyttää ihan sikana oikeasti suomalaisten negatiivisuus. Esimerkiksi jos lukee Iltalehteä netissä ja sieltä lukee kommentteja. Niistä 99% on negatiivisia. Miksi suomalaiset on niin negatiivisia ja kaikesta ajatellaan aina pahinta? Niin ja aina täytyy myös löytää henkilö, jota pääsee haukkumaan. Oli se sitten poliitikko, toimittaja tai naapurin Pirkko-Irmeli. Välillä tuntuu, että mä oon oikeesti ihan liian optimistinen ja positiivinen Suomeen. Olen ihan varmasti postannut aiheesta joskus aiemminkin, mutta tämä saa veren kiehumaan aika ajoin uudelleen ja uudelleen. Jos joku osaa selittää tämän suomalaisten käyttäytymisen, niin antaa palaa!


Kommentit

  1. Luet ihan vääriä keskustelupalstoja. Iltapas..päivälehtien kommenttipalstat ovat tosiaan täynnä elämäänsä kyllästyneitä ihmisiä.

    Toisaalta - usko tai älä - kevätaurinko ahdistaa monia ihmisiä. Suuri osa itsemurhista tehdään nimenomaan valoisan aikaan. Ja sitten Suomessa on tietty satoja tuhansia ihmisiä, joita ahdistaa koko ajan. Ihmisten elämässä köyhyyttä, työttömyyttä, väkivaltaa, päihteitä... Ei semmoisessa tilanteessa voi olla iloinen kovinkaan pitkään..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nettikirjottelu oli vaa ensimmäisenä mieleen tuleva esimerkki. Ihan irl:ssäkin tuota samaa tapahtuu.

      Noh Suomihan on itsemurhien luvattu maa. Varmaan kohta mennään Japaninkin ohi rytinällä. Ihmisten pitäis lopettaa turha stressaaminen ja tulevaisuudesta murehtiminen. Mä esimerkiksi elän hetkessä ja oon aina iloinen :D

      Poista
    2. "Ihmisten pitäisi lopettaa turha stressaaminen ja tulevaisuudesta murehtimininen." Oi kuinka olisikin noin helppoa... Ihmiset, kenen mielenterveys on sairas, ovat niin syvissä vesissä, ettei siinä paljon asennemuutokset auta.. Ei ne sairaudet ja ahdinko katoa sormia napauttamalla.

      Poista
    3. Mä olen elävä todiste siitä, että sormia napsauttanalla ahdinko ja muut voi kadota.

      Olin lähes koko peruskoulun ajan koulukiusattu ja sen seurauksena masentunut. Jossain vaiheessa masennus eteni viiltelyyn asti. Sitten yks kaks tajusin olevani kiusaajiani parempi ihminen. Siihen paikkaan loppui masennus, viiltelyt, surkea mieliala ym... Koskaan en käynyt missään ammattiauttajalla tai mitään lääkkeitä syönyt masennukseen.

      Poista
  2. Ois helpompi selittää, jos olisi jokin esimerkkitapaus. Musta suurinosa ihmisistä on positiivisia ja mukavia, Suomessakin. Toisaalta esimerkiksi nykypoliitikkojen tekemisissä riittää kritisoitavaa ja on hyvä, että kansa huomaa missä on tehty väärin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on ihan sama mitä poliitikot päättää ja ketä siellä päätöksiä tekee, koska poliitikkoja haukutaan aina. Suomessa kaikki on nykyään joko poliitikkojen tai maahanmuuttajien vika :D

      Poista
    2. Ongelmat eivät johdu maahanmuuttajista vaan siitä, että maahanmuuttopolitiikka on täysin epäonnistunutta. Mutta voin avartaa maailmaasi Petri-kulta kertomalla, että muuallakin poliitikkoja ja maahanmuuttajia haukutaan. Ainahan ne syyt ovat jossain ulkopuolisessa.

      Poista
  3. Ei se tee ihmisestä negatiivista jos kirjottaa jonku mielipiteensä nettiin :D et kai sä nyt oikeesti mene leimaamaan ketään sen perusteel mitä netis lukee?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Intrernet on ihan vaa esimerkkinä.

      Minä en tuomitse ketään ihmistä ennen, jota en ole kasvotusten tavannut =)

      Poista
  4. Lehdet mällää nimenomaan niillä henkilöillä, joista saa juttuja, kohuja kirjoitettua. Harvoin tulee positiivisia uutisia, sotaa, väkivaltaa ym. Kyllä siinä sappi kiehuu.

    VastaaPoista
  5. Itse seuraan aktiivisesti 7 Liveä ja Hymyn keskustelupalstaa josta
    saan muodostettua aikamoisen kokonaiskuvan Suomen
    tilasta. Itse olen tietysti aktiivinen NÄÄTÄ kommentoimaan
    asioita ja tuomaan TOTUUTTA esille.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eli olet siis psyykkisesti sairas ''koulukiusaaja'', joka yrittää parantaa omaa pahaa oloaan muita haukkumalla =)

      Poista
  6. Mikä sä olet muutenkaan ketään tuomitsemaan? ??!!!

    VastaaPoista
  7. No positiiviista väliin! :-) kuinka siun uusi rakkaus voi? Ootteko menossa hesaan yhdessä? Milon oot käyny viime ratsastamassa? Aijotko ostaa oman hepan joskus? Mitä mieltä oot kouluratsastuksesta? T hanne

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hyvin voi rakkaus =)

      Ihan Lappeenrannassa olen pysymässä tällä hetkellä ja viimeeksi kävin kärryajelulla hepan kanssa talvella.Haluisin sellasen oikeen valkosen hepan <3

      Pitäähän sitä kouluratsastusta olla, että oppii ratsastamaan. Outo kysymys :D

      Poista
    2. 22.3. klo 10: "hyvin voi rakkaus =)"
      22.3. klo 12: 'olen sinkku'

      Poista
    3. Mun elämässä ehtii parissa tunnissa tapahtumaan vaikka mitä ;D

      Poista
    4. Kouluratsastus on ratsastuksen laji. Ei meinaa mitään ratsastustunneilla käymistä...

      Poista
  8. Vihje vihjeettömälle -http://fi.m.wikipedia.org/wiki/Kouluratsastus

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aaah ;D

      Oon krapulassa ni aivot ei toimi ja muodostin tuo päässäni ratsastuskouluksi xD

      Poista
  9. Aloitatko millon ratsastuksen sillä hevosella minkä esittelit?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sitten keväällä. Silloin kun lumet on sulanu ja ilma lämpenee =)

      Poista

Lähetä kommentti

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Toivepostaus: Minun koti ♥

Toivepostaus - Millaista on homoseksi?

Mitä tapahtui julkkisuralleni?