IT'S SPRING TIME!

Vihdoin kevät tulee ja tänään olikin ensimmäinen kunnollinen kevätpäivä. Lämpötila kohosi parhaimmillaan +10:°ja aurinko paistoi lähes pilvettömällä taivaalla. Oli ihana kaivaa pari viikkoa sitten ostamani uudet kevätvaatteet khakinvihreä trenssi, jossa on tekonahkaiset hihat ja takin seuraksi uudet tekonahkahousut esille. Kengiksi valikoitui viime kesänä ostetut niitikoristeiset maiharit. Nuo vaatteet yllä on ollut hyvä tänään käppäillä koirien kanssa lämpimässä kevätsäässä ja hoitaa asioita kaupungilla. Salillakin tuli käytyä kun tauditkin on vihdoin selätettynä. Oikeastaan eilen jo käväisin tekemässä pienen kevyen treenin. En olisi kyllä uskonut jos joku ois vielä viime joulukuussa sanonut mun kaipaavan suuresti treenaamista kuntosalilla kun ei pääse siellä käymään yli viikkoon. Mulla siis on ollut monta vuotta kuntosalikammo, jonka olen selättänyt tänä vuonna.

Nyt myös pääsee vihdoin  laittamaa asunnon lopullisesti kuntoon kun ei enää meinaa pyörtyä kun vähänkin jotain fyysistä tekee. ''Siivouskaappiin'' täytyy hankkia astianpesukone, pyykinpesukone ja arkkupakastin. Lisäksi vaatehuoneeseen pitää hommata lipasto, pari kaappia ja pieni divaani olisi sinne myös kiva. Ja kyllä... mulla on nykyään iso asunto. Mun siivouskaappi on mun edellisen kylpyhuoneen kokonen ja nykynen kylpyhuone on isompi kuin mun entinen makuuhuone. Muista tiloista sitten puhumattakaan...


Kommentit

  1. Mistä tuo takki on? =) paljon makso ja saisko niitä vieläkin?:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Itse ostin takin kirpparilta. Nykyään ostan vaatteet lähes aina kirppareilta, kierrätyskeskuksista, UFF:ilta, Punaiselta Ristiltä, tori.fi:stä tai Second Hand liikkeistä. Tekee nimittäin parempia löytöjä ja edullisesti.

      Mutta siis takki on Vero Modan. Sinne siis kannattaa lähteä katsomaan jos löytyisi =)

      Poista
  2. Pyykinpesukoneen ja pakastimen ymmärrän, mutta mihin yksin asuva ihminen tarvii astianpesukonetta??!!! Mulla oli kerran sellanen yhessä vuokra-asunnossa mutta eihän mulla ollu astioita että sen olis saanu edes puoliks täyteen ja siellä olis sitte viikon astiat odottanut koneessa pesua. Ja konetiskiaineet on kuulemma melkosta myrkkyä. Tiskikoneet kuuluu vaan lestadiolaisperheisiin (minimi 8 jäsentä). Vai ootko jotain pitopalvelua perustamassa?
    Takki on tosi cool, vaikka musta näyttääkin enemmän mekolta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla se täyttyy parissa päivässä ja jopa yhdessä päivässäkin jos on leipomispäivä. Oon sellanen astioiden suurkuluttaja + vihaan käsin tiskaamista, jota oon joutunu kestämään siitä asti kun omaan asuntoon muutin. Pitopalvelun jos perustaisin, niin hommaisin ihan ammattilaiskoneen.

      Miten tosta takista saa mekon näköisen? :D

      Poista
    2. Eli oot vain laiska? Jos ei käsin tiskaaminen nappaa ni olisko kannattanu jäädä mamman patojen ääreen? Törkeetä laiskuutta vaan tollanen. Ei yksin asuva tarvitse astianpesukonetta -.-

      Poista
    3. Kyllä sen koneen yksikin ihminen parissa päivässä saa helposti täyteen jos just kokkaa enemmän niinkuin Petri. Tulee käytettyä useempaa kulhoa ja kippoa kun leipoo, tai ihan vaan tekee vähän monimutkaisempaa ruokaa kun jotain jauhelihaa ja makaronia tms. Tiskivuorien raivaaminen käsin tiskaten on ehkä raivostuttavinta ikinä, koneeseen on niin kiva ja helppo laittaa astiat. En tiiä miten oon joskus pärjännyt ilman.

      Poista
    4. Mä oon ihan helkutin laiska ihminen jos siivouksesta kyse. Tiskaan aina vasta sitten kun tiskialtaaseen ei mahdu mitään tai lautaset/ruokailuvälineet loppuu kesken :D

      Poista
  3. Minusta taas käsintiskaus on erittäin rentouttavaa puuhaa ja mukava askare. Asun nyt yksin (olen jo eläkeiässä) mutta silloin kun elin lapsiperheaikaa, oli tiskikone tietysti huushollissa. Kokemuksia on siis molemmista.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä kammoksun siivoomista, mutta viikottain sitä on tehtävä :D

      Poista
    2. Mä kammoksun siivoomista, mutta viikottain sitä on tehtävä :D

      Poista
  4. Meillä oli tiskikone 4 henkisessä perheessä ja silti mieluummin tiskasin käsin. Kuitenkin astiat piti esihuuhdella, pistää koneeseen, kone hurisi aikansa, piti nostella astiat koneesta kaappeihin.
    Tää siis nykyisin yksin asuvan mummon mielipide.

    VastaaPoista

Lähetä kommentti

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Toivepostaus: Minun koti ♥

Toivepostaus - Millaista on homoseksi?

Mitä tapahtui julkkisuralleni?