Himot valtaavat mieleni!

Grääh... Pakko tulla blogin puolelle avautumaan. Mä oon tänään himoinnut ihan kaikkea mahdollista kiellettyä. Saakeli kun vihaan tätä ensimmäistä viikkoa, joka on vaikein ruokavalion muutoksessa. Esimerkiksi tällä hetkellä mulla tekee mieli Fazerin sinistä, Ben&Jerry's:in chocolate brownieta, irtokarkkeja, sipsiä ja dippiä sekä suolatikkuja. Tämä ei voi johtua nälästä, sillä söin pari tuntia sitten kaalikeittoa ja 400g rasvatonta raejuustoa ananasmurskalla jälkkäriksi. Mä kai vaan oon sellanen tuhma poika. Kaikkea pitää saada mikä on kiellettyä. Onneksi tiedän tämän loppuvan viimeistään ensi viikonloppuna.

En ole vielä kertonut muutes miten liikun ja millä tavalla syön nyt kesäkuntoon tähdätessä. Kerron nyt suunninpiirtein miten päiväni tällä hetkellä menee. Aamuisin vain koirat saavat vettä ja ruokaa. Itse lähden lenkille mieluiten tyhjin vatsoin. Lenkin jälkeen jatketaa tyhjällä mahalla aamutreeni, joka on jotain vauhdikasta. Kuten esimerkiksi se www.tikis.fi:n tokan päivän haaste: 10xdippipunnerrus, 10xvatsarutistus, 10xpunnerrus ja 10xporrasnousu. Tuo toistetaan viidesti niin vauhdikkaasti kuin vain kunto kestää. Treenin jälkeen juon noin litran vettä ja menen kylppäriin laittautumaan. Laittautumisen jälkeen syön yleensä proteiinipatukan tai leipäpalan. Sitten lähden asioille, kaverin luokse tai mitä nyt sattuu olemaan ohjelmassa minäkin päivänä. Ensimmäisen kunnollisen aterian syön 15-16 aikaa, jota ennen käydään lenkillä koirien kanssa. Yleensä tuo ateria on iso ruokaisa salaatti leipäviipaleen kassa, 200g broileria kasviksilla tai jotakin keittoa. Esimerkiksi tänään söin pinaattikeittoa, yhden kananmunan ja ruisleipäviipaleen tuorejuustolla. Illalla tulee tietenkin iltatreeni. Se alkaa parin kilometrin vauhdikkaalla juoksulenkillä. Sen jälkeen 50x vatsa, 50x selkä, 80x punnerrus, 50x molemmat kyljet ja 4min lankutus. Noita ei tietenkään yhteen putkeen vaan aina 10x sarjoissa. Aina kun tuntee kuolevansa, niin voi hyvin tehdä vielä yhden sarjan lisää. Lepopäivät ovat lauantai ja sunnuntai lukuunottamatta tätä viikkoa. Iltatreenin jälkeen syön toisen tukevan ateria kuten tänään tuon kaalikeitto aterian. Myöhemmin illalla saatan syödä hedelmiä ja juon sen sallitun herkkujuoman. Kaakaota, glögiä, minttukaakaota tai muuta sellaista. Niin ja lisäksi mulla on tuolla laatikollinen kaiken maailman ravintolisiä, öljyjä sun muuta, joita tulee napsittua päivittäin.

Uudet vaatteet oli tänään koeajossa!

Kommentit

  1. Missä teet nuo dippipunnerrukset?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuolia käytän, kuten tuossa tikis videolla neuvottiin :)

      Poista
  2. Tuskin olen ainoa blogisi seuraaja joka on kyllästynyt näihin tasaisin väliajoin toistuviin dieetteihisi ja kalorienlaskemisiin. Ei noista ole mitään hyötyä eivätkä onnistu kun sinulla on selvästi addiktipersoomallisuus (itselläni samanlainen joten tiedän), haluaa kieltää itseltään jotakin ja sitten ei pysty muuta ajattelemaankaan kuin sitä kiellettyä juttua ja elämä on kontrollointia kurjaa kärvistelyä kunnes saa taas mässätä kunnolla. Tuloksia tulee makean / suolaisen / viinan tms. vähentämisellä pitemmällä tähtäyksellä, ei kokonaan lopettamisella joksikin ajaksi. No, jos todella haluat tehdä jotain omaksi hyväksesi niin tupakan voi kyllä lopettaa kokonaankin. Itselläni siinä toimii kyllä nykyinen aski viikossa linjakin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pari diettiä vuodessa pitää hoikkana hei! :D

      Mä voin kohta kirjottaa kirjan 101 diettiä xD

      Mut joo mulla on riippuvuus makeaa, tupakkaan, Ed Green Lightiin ja Coca Cola Zeroon. Noi kuulu mun jokapäiväsee elämää :D

      Poista
    2. Anonyymi kommentoi, että ''Tuskin olen ainoa blogisi seuraaja joka on kyllästynyt näihin tasaisin väliajoin toistuviin dieetteihisi ja kalorienlaskemisiin.''

      Kirjoita vain näitä postauksia aina kun haluat! Itse tosiaankin haluan lukea näitä lisää. Tein tänä uutenavuotena lupauksen pistää itseni kuntoon ja Petri olet suuri inspiraationi lähde, kun olet todellakin onnistunut laihtumaan. Kuka vain voi huomata muutoksen vertaamalla sinusta otettuja kuvia tänä päivänä ja muutaman vuoden takaa.

      Lisää siis laihdutuspostauksia! Hyvää uutta vuotta!

      Poista
  3. Ekan anonyymin tavoin minäkään en ymmärrä, miksi haluaa kieltää itseltään jotakin ja sitten ei pysty muuta ajattelemaankaan kuin sitä kiellettyä juttua ja elämä on kontrollointia kurjaa kärvistelyä kunnes saa taas mässätä kunnolla? Sitten kun saa taas mässätä, niin ikään kuin palkitset itsesi ja mässäät kahta kauheammin jonka jälkeen olo on paljon tukalampi. Minusta tuossa ei ole mitään järkeä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahhah :D
      Ei mulla täyskieltoa ole. Kerran viikossa herkkupäivä, jolloin saan vaikka sen karkkipussin tai sipsipussin kaupasta hakea. Täysi kieltäytyminen ei ole järkevää :)

      Poista
  4. Ei kannattaisi treenata tyhjin mahoin, koska keho alkaa polttamaan lihaskudosta verensokeriksi ja näin niitä tuloksia ei yhtä hyvin synny. Ennen treeniä jotain pienempää proteiinipitoista ruokaa/välipalaa ja treenin jälkeen kunnon proteiinipitoinen ateria niin hyvä tulee!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aamupalaa ei mun suusta alas saa edes väkisin työntämällä. Ja treenaaminen tuntuu paljon paremmalta tyhjällä vatsalla + jaksaa paremmin. Näin ainankin omalla kohdalla olen huomannut :)

      Poista
    2. Treenaamisen jälkeen aina sitten syömistä :)

      Poista
    3. Esim omena tai banaanikin olisi jees ennen treeniä aamulla varsinkin. Tiedän joo, että aamupala oksettaa eikä meinaa mennä millään alas, mutta oon saanut enemmän tehoa aamutreeniin kun oon syönyt esim puolikkaan banaaninkin.

      Poista
    4. Mun fysioterapeutti (joka on myös ravintoneuvoja) kehotti tekemään aamutreenin tyhjin mahoin. Toki se treeni ei sitten saa olla mikään valtavan raskas tai pitkäkestoinen.

      Poista
    5. http://www.iltalehti.fi/laihdutus/2013091717497025_lh.shtml
      ^ En usko,että Jutta on aivan väärässä... kokemustakun häneltä löytyy... ;)
      Tietysti järki tässäkin, jos on kokeillut lähteä lenkille täysin tyhjin vatsoin aamulla, ja sen jälkeen ollu kauhee heikotus,ni esim.banaani ei tee haittaa..

      Meneekö aamusella mikään alas? Pystyisitkö juomaan vaikka jonkun smoothien?

      Poista
    6. Kyllähän mä pystyn syömään, mutta se mitä syön lentää kaaressa ulos ensimmäisen vatsarutistuksen aikana xD

      Poista
    7. Itellä oli sama homma aiemmin aamupalan kanssa. Sitten lihoin 15 kg. Aloin pakottaa itteni syömään sen aamupalan. Oksensin useampana aamuna, mutta elimistö tottu siihen aamupalaan sittemmin. Eikä se oksettava olo kestänyt kuin ihan hetken. Sain ruokailurytmistä kiinni ja laihduin ilman sen kummempia liikkumisia 20 kg!

      Poista
    8. Mun mielestä aamupala on yliarvostettu ateria, eikä pakollinen. Eikä vaikuta laihtumiseen.

      Itse laihdutin 30kg, enkä koskaan syönyt aamupalaa. Kaloreita kun syö vähemmän kuin kuluttaa, niin laihtuu. Niin yksinkertaista se on.

      Poista
  5. Hei, valitettavaa sanoa, mutta ensin syötävä paljon proteenia, jotta lihas kasvaa, sitten alkaa ns. Dieetti. Tämä sun oma ei tuota pysyvää tulosta ja on todella huono. Aamulla vettä,ennen treeniä, lähtee aineenvaihdunta kunnolla käyntiin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ekana tiputan painon takaisin 65kg, joka on nyt tärkein ja sitten vasta mietin lihaksia =)

      Poista
  6. Näytät jotenkin riutuneelta tuossa kuvassa.

    VastaaPoista

Lähetä kommentti

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Toivepostaus: Minun koti ♥

Toivepostaus - Millaista on homoseksi?

Mitä tapahtui julkkisuralleni?