Joulukuu on herkkukuu!

Kylläpä tuli vietettyä ihana vapaapäivä. Sai nukkua pitkään ja heräämisen jälkeen sai ihan kaikessa rauhassa kävellä koirien kanssa rannalla ja metsässä ilman kelloon katsomista. Ja kaikenlisäksi oli vielä valoisaa. Varmaan ensimmäinen kerta moneen viikkoon kun ollaan koirien kanssa valoisaan aikaan pihalla. Lenkkeilyn jälkeen seura vaihtui koirista vanhempiini, joiden kanssa oltiin jo eilen tehty suunnitelmia tälle päivälle.

Aloitimme käymässä kirpputorilla shoppailemassa. Tällä kertaa siellä oli pettymykseksi huonosti tarjontaa. Joko lastenvaatteita tai joulukrääsää. Onneksi siellä oli kuitenkin pari pöytää, jotka tekivät poikkeuksen sääntöön ja niistä tein löytöni, jotka ovat: Heartless merkkinen zombie Bambi t-paita, saman tyylinen luuranko t-paita, musta pörrötakki sekä nudenvärinen college t-paita niittikoristuksella ja revityllä selkäpuolella. Mä en tajua miten joku myi nuo niin halvalla. Koko potti maksoi yhteensä 3,95e. Juuri tämän takia kirpparit ovat ihania. Sieltä saa kaikkea hienoa ja kivaa todella edullisesti, mitä ei enää muualta/uutena välttämättä saa.

Shoppailun jälkeen päästiin herkulliseen osuuteen. Äiti sai tönöttää hellan ääressä 40min riisipuuroa sekoittaessa ja minä sillä aikaa tein joulutorttuja sillä oikealla tavalla, jossa hillo tulee alle. Myös pipareita leivottiin kun tuli ostettua uusia piparkakkumuotteja ja pakkohan ne oli testata. Mielestäni nuo lumihiutalepiparit ovat tosi upean näköisiä ja makukin tietenkin oli hyvä. Eli tämän pienen pikkujoulun menu oli seuraavanlainen. Riisipuuroa kunnon voinapilla, joulutorttuja, pipareita ja ruokajuomaksi kuumaa glögiä sekä Pauligin joulukalenterin antimia.

Kuvissa päälläni näkyvät turkissäärystimet ovat peräisin www.bisters.fi- verkkokaupasta. Koodilla JOULU saat ilmaiset toimituskulut koko joulukuun ajan. Käykää ihmeessä katsomassa upea edullinen ja monipuolinen tarjonta. Säärystimet tietenkin ovat synteettistä materiaalia, sillä minä en suostu pukemaan eläimiä päälleni.

Pitkästä aikaa blogiin kuvia, joissa olen 100% au naturel



Turkissäärystimet 13,90e - www.bisters.fi
Se oikea tapa syödä riisipuuroa. Kunnon voisilmällä!
Se oikea joulutorttu ja glögiä perinteisen kaavan mukaan kaikilla herkuilla.
Piparit ovat ainoa jouluherkku, jossa minulla ei ole mitään ehdottomia sääntöjä :D

Kommentit

  1. Kyllä on varmastikn ollut rentouttava ja maukas päivä. Ihanat kuvat jälleen ja odotan innolla joulupostausta :) kotkan mamma

    VastaaPoista
  2. Oiii miten kauniita pipareita! Miten ne on tehty, jollakin erikoisella muotilla..? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ne on tehty sellasella umpinaisella muotilla, jossa on sellaiset kohokuviointi urat =)

      Ton lumihiutaleen lisäksi löytyy joulukuusi- ja kruunumuotti.

      Poista
  3. Eikös nämä turkikset olleetkaan murha?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Luitkohan ollenkaan tekstiä vai katsoitko vain kuvat? :D

      Poista
    2. Selitä nyt hyvä mies, miksi eläimen saa tappaa ravinnoksi mutta ei esim. turkikseksi? Olen kysynyt tätä lukuisia kertoja, etkä ole kertaakaan julkaissut kommenttiani. Pistää hieman miettimään, tiedätkö edes itsekään kantaasi.

      Poista
    3. Minusta on todella julmaa kasvattaa eläimiä vaatteiksi pikkuruisissa häkeissä. Kaikki muu paitsi turkki meneekin sitten biojätteisiin noista eläimistä.

      Ruokatuotannon eläimistä kaikki menee hyötykäyttöön. Liha ihmisille, luut & sisälmykset jne.. eläintenruokaan ja nahka vaatetuotantoon. Tosin itse en pue päälleni edes aitoa nahkaa. Kanaa, poroa ja kalaa syön joskus, eli täysin vegaani en ole. Kuitenkin nykyään syön pääasiassa kasvisruokaa. Kotona minulla esimerkiksi ei ole koskaan muuten kuin koirilleni tai jos ystäviä tulee kyläilemään ja he ovat toivoneet jotain kokkailuja.

      Mä kirjotan joskus täydennystä jonkun postauksen yhteyteen. Tässä nyt alustavasti mun kantaa. Nyt on pää ihan tyhjä kun 10h työpäivä takan.....

      Poista
  4. keinoturkishan tehdään öljystä, että ei sekään ihan ongelmatonta ole..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulle pääasia on, että vaatteen takia ei vahingoiteta eläimiä. Ennemmin puen päälleni kiinassa lapsityövoimalla tehdyn ketjuliikkeen takin kuin kotimaisen minkkiturkin. Kuulostaa julmalta, mutta minä olen aina ollut ensin eläinten puolella. He kun eivät pysty puolustamaan itseään niin kuin ihmiset.

      Poista
    2. Hyvä Petri! Olen samaa mieltä, vaikka usein tuon asian ääneen sanominen aiheuttaa kovaa paheksuntaa. Ihmiselle voi edes jollakin tasolla selittää, miksi nyt tällaisia pahoja asioita tapahtuu, mutta esimerkiksi minkki ei voi ymmärtää, miksi se joutuu elämään surkeissa oloissa ja miksi se tulee väkivaltaisesti tapetuksi.

      Ja vaikka keinoturkis ei mikään ekoteko ole, niin eipä sitä ole oikea turkiskaan. Siihen käytetään huimat määrät erilaisia käsittelyaineita, ja siksipä turkista ei saa mainostaa luonnollisena tuotteena.

      Poista
  5. Millä kirpparilla käyt? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Suomikirppis on Lappeenrannassa kaikista paras kirpputori, jossa käyn useimmiten =)

      Poista
  6. Mukava kun hymyilet luontevasti kuvassa. Sitä näkisi mielellään enemmän. Ei mitään poseerauksia vaan aitoa hymyä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mun mielestä oon ihan kauheen näkönen tuossa kuvassa, mutta kiitos :D

      Poista
  7. Myytkö piparia jos tilataan uudenvuoden juhliin?


    Lsppeenrannan tyttökerho

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No teiltähän löytyy piparia ihan omasta takaa ;)

      Hahhah.. Noh ei nyt sentään. En myy piparia valitettavasti. Joskus olen joululeivonnaisia joulumarkkinoilla ollut myymässä, mutta en tänä vuonna.

      Poista
  8. Hillo tulee päälle :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jos hillo on päällä, niin mulla jää torttu syömättä!

      Poista

Lähetä kommentti

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Toivepostaus: Minun koti ♥

Toivepostaus - Millaista on homoseksi?

Mitä tapahtui julkkisuralleni?