Halvaantunut apina!

Sellainen mä varmaan kohta olen. On nimittäin sen verran hyvin tullut tänään laitettua paikkoja pakettiin. Aamupäivästä haukkujen kanssa heräiltiin aamupalan merkeissä. Koirille naudan paistijauhelihaa ja itse söin Maxim- merkkisen before training patukan. Mä en oikein pysty syömään aamuisin mitään, joten nää on ihan sairaan hyviä keksintöjä. Pieni sairaan tehokas paketti, josta saa riittävästi energiaa niin juoksulenkkiin kuin lihastreeniin. Noh juoksulenkillä alkoi tuo itseni telominen kun metsässä kompastuin johonkin oksaan. Siinä ei onneksi käynyt mitään pientä naarmua pahempaa.

Juoksulenkin jälkeen tietenkin alkoi päivän lihastreeni. Ensiksi selkälihakset ja sitten oli vatsan sekä rinnan vuoro. Viime aikoina treeni ei ole oikein tuntunut kovin paljoa jälkeen päin, joten ajattelin lisätä vähän liikkeiden määrää. Normaalisti teen kaksi kertaa viidenkymmenen liikkeen sarjoja per lihasryhmä. Nyt sitten päätin lisätä jokaiselle liikkeelle yhden sarjan lisää. Se oli virhe. Siinä kun oli jäljellä ainoastaan yksi liikesarja oikean puoleisille vinoille vatsalihaksille, niin siinä viimesen kymmenyksen aikana kuului pari tuhmaa sanaa kun sattuikin pienoinen ylirasitus tai venähdys. Iho muuttui koko lihasryhmän kohdalta tulipunaiseksi ja koko päivän olen saanut kärsiä pienestä vihlovasta kivusta. Onneksi särkylääkkeet ja kylmäpussi on tuohon vaivaan auttanut. Nyt pari päivää lepoa ja sitten varmaankin tiputan määrää hiukan takaisin päin. Varmaankin melko hyvä olisi 3x40 per lihasryhmä + juoksulenkki.

Mutta siis eihän tuo itsensä telominen tuohon loppunut jos niin luulitte. Töissä kun olin juomavarastosta hakemassa juomia ja nostelin siinä edessä olevia laatikoita syrjään venäytin hartiat jumiin. Kuului kunnon naks ja siinä sitten sai vähän aikaa hartioita hieroskella ennen kuin toimintakyky palasi jotenkuten. Päivän yhtälöksi siis muodostui naarmut polviin ja käsiin sekä hartiat ja oikean puoleiset vinot vatsalihakset jumiin, että sellaista tällä kertaa.

Ennen mä muutes vihasin urheilua yli kaiken, mutta nykyään siitä tulee hyvä fiilis kun on saanut treenin tehtyä. Ja silloin varsinkin se hyvä fiilis tuleekin kun näkee tuloksia peilistä. Ylävartalo on alkanut ihanasti muotoutumaan haluttuihin muotoihin, mutta alavatsan kanssa vielä työtä. Osa syyllinen siihen on se, että sieltä löytyy vielä löysää ihoa laihdutuksen jäljiltä ja siihen ei auta mikään muu kuin aika tai kirurginveitsi.

Anteeksi, että peilini on aina täynnä meikkiä.

Kommentit

  1. Öö miksi sä teet noin pitkiä sarjoja? Onko joku asiantunteva tehnyt sulle ton ohjelman? Siis eihän tuollaisista sarja määristä ole mtn hyötyä, päinvastoin, rikot vain itsesi.. Ja pahimmassa tapauksessa joudut ylikyntoon. Vai oliko noi sarjat ainoastaan vatsoille?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vatsa, selkä ja rinta... Niiden lisäksi juoksen. Ihan itse olen omat ohjelmani luonut. Aloitin ihan aluksi 10 per lihasryhmä ja kunnon kasvaessa nostanut. Ja todella hyvin on tähän asti toiminut lukuunottamatta tämän päivän haaveria.

      Ja ylikuntoon mä en pääse. Olen sen verran tuhma treenaaja, että välillä tulee viikonkin (lue kahden viikon) tauko. Kesällä taas oli 1,5kk tauko kun ei kuumalla kiinnostanut juosta tai treenata :D

      Mähän en myöskään käy missään salilla ym... Kammoan niitä haisevia bakteeriloukkoja, joten olen hommannut kotiin erilaisia vimpaimia. Kahvakuulat vielä puuttuu!

      Poista
  2. Tosi terveellistä syödä tollanen sokeripatukka aamupalaks.. pieni lautasellinen puuroo, ruisleipää tai banaani/muu hedelmä on huomattavasti terveellisempi ja edullisempi vaihtoehto.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei mene alas. Tai menisi kyllä, mutta saattaa nousta ylös. Mulla kun on aina aamupahoinvointia.

      Ja tuossa 40g patukassa ei ole kuin alle 200kcal. Muistaakseni 174kcal

      Poista
  3. Heii, mulla ois semmonen postauspyyntö, ku videopostaus! En muista ootko jossain vaihees tehny, mut ois kiva nähä vähän vaikka jotai pölötysyä sun töistä ja koulusta vaikka. Tai sit mitä ikinä keksitki :) oon nähny jotai niit videot mis oot jossai radal, mut semmonen jutteluvideo ois kiva!

    VastaaPoista
  4. Heippa, kommentoinpa nyt ihan elämäni ensimmäisen kerran sinulle tai kellekään.. Näin sinut tänään (tarkkoja jos ollaan niin eilen) tuolla lpr:n muodin yössä viilettämässä ja itseasiassa näin myös vuosi sitten ja täytyypä sanoa, että ero on aikamoinen eduksesi! Sairaan makeat farkut muuten ;) Huolisin itsekin jos viitsisin tälläisenä jo kolmenkympin saavuttaneena ikäneitona päälleni moiset kiskoa :D Mutta eipä muuta kun, että hienon työn olet tehnyt itsesi ja kroppasi kanssa, keep going äläkä tosiaan välitä arvostelijoista, niitä kun täältä käpyisestä kylästämme löytyy ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä olin ihan hirveen näköne eilen xD
      Kauheessa krapulassa :D

      Poista
  5. Musta ois kiva nähdä ennen ja jälkeen kuvat susta, koska en tiedä mistä kaikki puhuu kun sanovat, että näytät nykyään niin hyvältä yms..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Laitan seuraavaan tänään julkaistavaan postaukseeni kuvan sinulle =)

      Poista
  6. Vinkkinä treeniin että sarjoja ei kannata pidentää vaan painoja lisätä. Itselläni sarjat 3x12 ja ammattilaisen tekemä ohjelma. Jos tekee noin monta niin sinulla on painoja liian vähän :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä treenaan vain kotona, eikä täällä mitään painoja valitettavasti ole ainankaan vielä =/

      Poista

Lähetä kommentti

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Toivepostaus: Minun koti ♥

Toivepostaus - Millaista on homoseksi?

Mitä tapahtui julkkisuralleni?