Minulla on ongelmia...

Ja toivoisin viisaammilta apua. Olen siis tehnyt aktiivisesti vatsatreeniä loppuvuodesta lähtien ja lihasta on keertynyt jonkinverran. Se ongelma on kuitenkin se, että tuo päällä oleva rasvakerros ei ole tehnyt elettäkään lähteäkseen pois. Miten siis saisin kehon rasvaprosenttia pieneksi? Yritin googlettaa tuloksena himotreenaajien salakieltä mistä en ymmärtänyt hölkäsenpöläystä. Jos joku voisi siis neuvoa miten minun pitää toimia ihan perusihmisten kielellä. Eniten ärsytää että vatsa on luonnollisesti hiukan ''pyöristynyt'' kun rasvan alle on alkanut lihasta tulemaan. Kuvaksi laitan kuvan vartalosta joka on tavoitteenani.

Muistatte varmaan myös kun kerroin helmikuun alussa ihooni tulleista kutisevista pienistä punaisista näppylöistä. Vaiva ei edelleenkään ole lähtenyt, mutta se on muuttanut muotoaan. Punaisten pienten pisteiden tilalla on nimittäin itikanpistosten näköisiä näppylöitä ja mulla alkaa pikkuhiljaa menemään hermo tähän. Ajattelin nyt ensiksi kokeilla allergialääke + kortisoonivoide yhdistelmään. Jos sekään ei auta niin sitten on aika käydä ihotautilääkärillä. Viimeeksi kun kävin perus lääkärillä kun epäilin saaneeni sen syyhypunkin tuliaisena Espanjasta niin lääkäri muuta osannu sanoa kuin ettei ole syyhypunkki ja rasvaile perusvoiteilla ahkerasti saattaa johtua ihon kuivuudesta mutta tuo neuvo ei ole tehonnut. Kyllähän mua on peloteltu koira-allergiallakin. Sellainen jos on niin sitten elän kyllä loppuelämäni kutinassa. Ennemmin luopuisin vaikka kävelykyvystä kuin koirista!

Voi kun olisi jo tälläinen vartalo!

Kommentit

  1. rasva lähtee ainoastaan miinuskaloreilla,toisin sanoen laihduttamalla. Suosittelen syömään normaalisti mutta lisäämään esim aerobista treeniä. Kokeilepa aamuaerobisia?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Taas alkaa siis kaloreiden laskeminen :D

      Ja aamujutut ei ole mulle. Mä en toimi aamuisin ollenkaan. Joka aamuiset aamulenkitkin on jo suuri suoritus. Olen ilta/yö ihmisiä.

      Poista
  2. Ettei ois nokkosihottumaa? Mulla tuli yhtwen aikaan ihan ilman syytä monena päivänä, hieman eri paikkoihin. Googleta niin saatat löytää jotai yhteensopivia piirteitä noilla ihottumillasi. Allergialääkkeet pitäis nokkosihottumaan auttaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Osittain oireet vastaavat ja osittain ei. Mä en tykkää oikein itse diagnosoinnista. Tulee vainoharhainen mummo fiilis ;D

      Poista
  3. Vastaukset
    1. Se on tutkittu ettei johdu mistään mönkiäisistä =)

      Poista
  4. Enemmän treeniä syville lihaksille ja vähemmän pinnallisille. Lihaksikkaiden ihmisten ns. tynnyrivatsa johtuu siitä, että treenattu massaa pinnallisiin lihaksiin, mutta syvät ei ole tarpeeksi hyvässä kunnosaa. Syvät lihakset pitää korsetin kuosissa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Treenaan tasaisesti kyllä molempia mutta ainakaan huomattavaa vaikutusta ei ole näkynyt vielä :/

      Poista
  5. Eka pitää kerätä sitä massaa, jonka jälkeen rasvanpoltto kuuri ja syödä ns "puhasta ruokaa" hiilarit ja yms kaikki pois! Kasviksia ja lihaa.
    Nimimerkillä tavoitteena 6-pack kesäksi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eli siis pitää lihoa? ;D
      Just tollasta outo treenaus salakieltä oli nettisivut täynnä xDD

      Poista
    2. Moikka, massan keräämisellä tarkoitettu todennäköisesti lihasten kasvattamista, ei siis mitään mäkkiruoka kuuria, kuten ilmeisesti ymmärsit.

      Poista
  6. Olisitko allerginen jollekin pyykinpesuaineelle? Ootko pessyt uudet lakanat/pyyhkeet/vaatteet ennen käyttöä? Joku kosmetiikka-allergia, tai suihkusaippua-allergia? Kannattaa käydä allergiatesteissä! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Käytän samoja tuotteita kuin aina ennen, joten en usko.

      Poista
    2. Allergia ei ole mitenkään synnynnäistä. Voit käyttää jotain tuotetta vuosia ja yhtäkkiä sille tulee yliherkäksi. Kannattaa miettiä sinne ihotautilääkärille menoa, jos oireet eivät lopu.

      Poista
  7. Näkyvät lihakset saa ainoastaan hyvin matalalla rasvaprosentilla. Matalan rasvaprosentin saa olemalla syömättä hiilareita ja syömällä miinusmerkkisesti. Eli proteiinia ja kasviksia kuten tuossa joku jo sanoi. Myös alkoholi on hiilihydraatti, se on jätettävä pois. Hiilihydraatti tarkoittaa kansankielellä sokeria/tärkkelystä, mutta sehän sun ainakin pitäisi jo tietää. Eli joudut nyt valitettavasti valitsemaan sixpackin ja bilettämisen & herkuttelun väliltä, molemmat ei oikein sovi yhteen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuon kyllä munkin fitness tiedoton pääkin jopa tiesi että matala rasvaprosentti pitää olla :D

      Alkoholin pois jättäminen ei ole mikään ongelma mutta hiilarit.... Mitä sillo edes pystyy syömään kun lihakaan ei mun suuhun uppoo ;:D

      Poista
    2. alkoholi ei ole hiilihydraatti -.- ( energiaakin siinä on melkein tuplasti, alkoholissa kaloreita 7kcal/g, hiilareissa 4kcal/g) yleensä alkoholillisissa juomissa vain on paljon sokeria=hiilareita.

      Poista
    3. Turhat hiilihydraatit voi hyvin jättää pois, kaikkia hiilihydraatteja ei tarvitse eikä kannatakaan jättää pois, vaika ne voi helpostikin karsia liki olemattomiin verrattuna suositusmääriin. Sitäpaitsi kai te ruokahifistelijät tiesitte, että kaikki energia muuttuu kuitenkin glukoosiksi (sokeri) elimistössä ennenkuin sen voi käyttää ;)

      Petri, ihan finelin sivuilta löytyy ravintoainetaulukot eri ruuille ja raaka-aineille, sieltä löytyy myös hiilihydraattipitoisuudet. Lisäksi suosittelen ihan perus googlailua asian tiimoilta.

      Poista
  8. Googletappa punatäplä hilseily:-) voisko olla se...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei ole tuo... Ihan erilaisen näköistä ja oireet erilaiset :/

      Poista
  9. Mulla samanlainen tavoite, vatsapalikat kesäksi näkyviin! :) osaatko yhtään auttaa mua, oon miettinyt että miten mahtaisi saada sponsoreita blogille. Olisi mahtavaa saada neuvoja sulta :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En osaa neuvoa miten sponsoreita saa... Itse kirjoitin blogia reilu pari vuotta ja yks kaks rupesin saamaan sponsoritarjouksia sähköpostiin. Kirjoita siis ahkerasti ja kehitä itseäsi niin se kyllä ajan myötä palkitaan.

      Poista
    2. Tämäkin auttoi, kiitos kovasti :) Täytyy vaan mainostaa! :D

      Poista
  10. Syyhypunkit tunnistaa siitä, kun ne kaivavat "polkuja" ihon sisään. Luteiden puremat ilmenevät erilailla ihmisillä ja siksi lääkäritkään eivät niitä osaa välttämättä diagnosoida. Ne ovat kuvailemiasi hyttysenpiston näköisiä, kutisevia paukamia, osalla taas pelkkiä punaisia pisteitä ja huomaamattomia. Jos paukamat alkoivat tulla reissusi jälkeen ja jos ne lisääntyvät, niin kannattaa olla valppaana.

    VastaaPoista
  11. 1. Alkoholi pois
    2. Huonot hiilarit pois
    3. Protskuja 20g joka ruokailulla
    4. Muista HYVÄT rasvat
    5. Aamu lenkkiä ja syviä vatsalihaksia
    6. Kunnon yöunet ja stressi minimiin
    Tsemppiä ��

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sopivasti kohta alkaakin uuden koiran tulon vuoksi tipaton pari kuukautta. Kovin paljon en huonoja hiilareita oikein syö. Mun hiilarit tulee pääasiassa ruisleivästä, hedelmistä ja sokerittomista täysjyvämuroista. Rasvoja en tähän asti ole mitenkään seurannut. Sanat aamulenkki tehdään joka aamu kun koiraihminen satun olemaan. Vatsatreenille ei ole aikaa kuin illalla. Yöunet mulla on TODELLA minimaaliset kaiken ''tärkeän'' tekemisen vuoksi xD

      Kiitos listasta =)

      Poista
    2. no ei kyllä tarttee olla iha 20g protskuu per ruokailu :D paljon treenaavilla päiväsuositus on n. 1,5g/painokilo mut petri et kyllä vielä ihan siihen kastiin mee, joten varmaan sullekki aivan passelisti riittää se normaalisuositus n. 1g/painokilo. mut hyviärasvoja kannattaa tosiaan syödä, niiden puuttuminen kun voi ihan oikeasti vaikuttaa negatiivisesti painon pudotukseen/kiinteytykseen. kantsii lisätä ruokavalioon siis pähkinöitä, siemeniä, lohta ja vaikka avokadoja.

      Poista
  12. Stressi,hormoninäppylät? Miehen iho erilainen,varsinkin jos käytät meikkivoidetta. Hikoiletko,kun meikkivoide kasvoilla?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En usko olevan tollaisia ja en hikoile vaikka olisi millainen maski naamassa. Ostan mahdollisimman hengittäviä tuotteita =)

      Poista
  13. Stressiallergia sulla on, se voi ilmetä monin eri tavoin joten suosittelen käyntiä ihotautilääkärillä. Peruslääkärit eivät juurikaan hallitse näitä asioita.

    Terveisin nimimerkki "Kokemusta on".

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuskin johtuu stressistä. En nimittäin oikeasti osaa stressata yhtään mistään :D

      Poista
  14. Vaikka en mikään kunto asiantuntia olekaan niin rasva palaa parhaiten aerobisella treenillä :) Nyt oot ilmeisesti tehnyt aika lihaspainotteista, mutta juoksu ja pyöräily on hyvä tapa polttaa rasvaa :) eli jos vaikka omistat kuntopyörän polje sitä parikytä minuuttia ennen lihastreeniä tai käy koiras kanssa juoksemassa ja sen jälkeen lihastreeni :) mulla toimi parhaiten just juoksu ja sen jälkeinen lihastreeni painonpudotuksessa ja kiinteytyksessä

    VastaaPoista
  15. Se, että aerobinen treeni ois paras tapa polttaa rasvaa, on vähän vanhentunutta tietoa. Parhaiten ja nopeiten rasvan saa poltettua intervallityyppisellä treenillä (=treenataan esim. 30s treeniä 10s lepoa vaikka 10 minuutin ajan, mutta treeni täytyy tehdä täydellä teholla. sitten kun on treenannut pidempään eikä 10 min tunnu enää missään nii voi tehdä liikkeitä useemmissa sarjoissa) intervalleihin löytyy netistä helposti liikesarjoja ja tarkemmat ohjeet aikataulutukseen. jos haluaa oikeasti tuloksia niin kannattaa kokeilla!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Noh kokeilen nyt aluksi aerobista kuukauden verran ja jos ei minkäänlaista vaikutusta niin vaihdan =)

      Poista
  16. Hei Petri!

    Minäkin suosittelen tuohon iho-ongelmaan käymään ihotautilääkärillä, terveyskeskuslääkärit aina tuputtaa niitä kortisonivoiteita, joiden aikana ihi voi oheta (pitkällä käytöllä), mutta tukehtuu myös nopeampaa kun käytön lopettaa. Antihistamiineja on hyvä käyttää kun yleensä rauhoittaa näppyjä. Mikäli ihottuma on nokkosihottumaa, sen syitä on monia eikä välttämättä aiheuttajaa saada selville.. stressi, ruoka-aine, pesuaine, pöly yms.

    Ja tuhon kiinteytykseen, itsekin olen onnistunut intervalli tyyppisel treenillä! Kannattaa kokeilla :-) ja varmasti saavutat unelmavartalosi, oot jo niin hiukean painopudotuksen saanut aikaan et itsekuria varmasti löytyy!

    Ihanaa kevättä sulle, oot kyl mahtava bloggaaja ja omaat huikeen persoonan! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pitää tuo uusi trendi hömpötys varmaan testata tuo intervalli :DD

      Kiitos kehuista <3

      Poista
  17. Uiminen on hyvä lisä myös, siis ihan kuntoradalle meno ja kunnolla uiminen, ei mitään vedessä läträilyä vaan. Uiminen polttaa pääasiassa rasvaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Uimahalleihin mua ei saa edes haulikolla uhkaamalla xDDD

      Poista
  18. Ettei vain olisi home ihottumaa? Itselläni ilmaantui naamaan kutisevia näppylöitä ja lopulta pitkän ajan päästä myös punaisia läikkiä naamaan.. Lopulta selvisi että talo on homeessa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ongelma on jo ratkaistu: http://petripenna.blogspot.fi/2014/03/welcome-to-redheads-club.html

      Poista
  19. Jos Petri haluat päästä eroon rasvasta ja nostaa lihasmassaa, niin älä kauheeati miinuskaloreille vedä. Tällöin on vaarana, että keho käyttää energiakseen lihasta rasvan sijaan. Pidä energiansaanti normaalina, netistä löytyy laskureita paljon tarttet kaloreita päivässä pituuden, painon ja aktiivisuuden mukaan. Toki nämä ovat vain suuntaa näyttäviä.

    Tärkeempää siun kohdalla on nyt syömäsi ruoan laatu. Eli hiilarit vaihdat "hitaisiin hiilareihin": ruskea riisi, kuitupitoiset puurot ja leivät, pasta minimiin!! Protskut saat kanasta, kalasta, rasvattomista maitorahkoista ja rasvattomista raejuustoista. Tarpeeksi vihanneksia ja kasviksia, etenkin vihreitä (puhdistavat kehoa) ja vaihdat kahvin vihreään teehen. Jos et halua lopettaa kahvia, niin vähennät ainaskin ja lisäät ton vihreän teen juontia. Eniten huomiota tarviiva muutos on hyvät rasvat. Eli eläinperäiset rasvat (kermat, voi, maitotuotteet yms) vaihdat kasviperäisiin ja rasvaiseen kalaan. Käytä öljyä kokkaukseen ja muuten syö pari lusikallista maapähkinävoita päivässä (suolaton & sokeriton!) ja rasvaista kalaa (mieluiten lohta) 2-3 x viikossa. Tiivistetysti, seuraavalla kauppareissulla ostat ruskeaa riisiä, maapähkinävoita (natural), kasviksia & vihanneksia (niitä vihreitä), kuitupitoista puuroa ja leipää, vähärasvaista lihaa, kalaa sekä vihreää teetä. Näillä pitäisi päästä alkuun. Syö tarpeeksi paljon kaloreita, kidutus ei kannata. Ja hetkeksi saat unohtaa pastat ja kermakastikkeet ;) hiljaa hyvä tulee, tsemppiä!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En mä ookkaa aatellu miinuksille etää. Syön päivässä sen noin 2 000kcal. Tuolla kalorimäärällä paino on pysynyt hyvin melkolailla samoissa.

      Maapähkinävoi on jotain ihan kauheaa. Mä tykkään makeasta, mutta se menee jo yli heittämällä. Sitä en siis suuhuni tunge xDDD

      Muuten oikeastaan syön kuten olet tossa luetellut. Kahvia en ole koskaan juonut lukuunottamatta noita tyylikkäämpiä versioita Cafe Mocca, Americano jne... Niitäkin kerran kuussa. Ja puurosta en tykkää kuin riisi- ja mannapuurosta. Nyt kun ajattelen niin oikeastaan en syö lähes ollenkaan niitä huonoja hiilareita.

      Pääasiallisesti ruokavalio koostuu seuraavista asioista:
      broiler, lohi, tonnikala, hedelmät (etenkin omena, sitrushedelmät, viinirypäleet), kasviksista ja juureksista, vihreistä suosikkini tällä hetkellä babypinaatti ja vihreät pavut, Fazer Real ruisleivästä, vähärasvaisista juustoista sekä parista paheesta Ed Green Light, Cola Zero ja nuudelit.

      Poista
    2. Siinä tapauksessa ei auta muuta kuin tehdä kovempaa lihaskuntotreeniä, niin se vatsa ja rasvakerros muokkaantuu ajan mittaan :) Muista myös juoda tarpeeksi vettä.

      Poista
  20. maapähkinävoi ei oo makeeta, jos ostaa sitä sokeritonta... maistuu ihan vaan pähkinältä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuskin tykkään silti... Maapähkinävoi on jotain niin kauheaa :D

      Poista
    2. Makuja on tietysti monia, mutta oikeasti maapähkinävoi on ihanaa Amerikan herkkua! J a terveellistä, ilman sokeria.

      Poista
  21. Mitäs jos oisit vaan tyytyväinen vartaloosi sellaisena kun se on ??? Jos saisit kuvan kaltaisen vartalon niin jaksaisitko kuitenkaan ylläpitää sitä jatkuvasti? Sinuna keskittyisin ihan vaan olennaiseen; koirien kanssa treenaamiseen,opiskeluihin, ystäviin ja terveelliseen ruokavalioon & lopettaisin vertailut ah-niin-täydellisiin mallikroppiin! Onni on jossain muualla kun täydellisissä vatsalihaksissa ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Miksi tyytyä siihen mitä on kun voi saada parempaa? Ei sen ketään luulisi haittaavan jos haluan timmin vartalon ;D

      Poista
    2. Niinpä, miksei elämässä saisi olla tavoitteita?

      Poista
  22. Jos löydät jostain Fredrik Paulunin kirjan rasvanpoltosta, niin siinä on hyvä kahden viikon dieetti deffaukseen, eli rasvan polttoon. Ja sitä voi vetää kauemminkin kuin kaksi viikkoa. Se ei ole helppoa hommaa, ja treenata pitää todella paljon, sekä aerobista että lihastreenausta.

    Onnea matkaan toivoo Oona, entinen PT

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Täytyy kirjastosta katsoa. Eikö sellasta löytyis DVD:nä kun en ole kirjojen ystävä xDDD

      Poista
    2. No ei ole kyllä DVD:llä. Eihän sun tartte siitä ottaa kuin ne ruokaohjeet. Mulla ei niitä varmaan suomeksi ole. Oona

      Poista
  23. Hei Petri!
    Ensimmäistä kertaa 'eksyin' blogiisi ja heti löysin tieni treeni-keskusteluun. :-D

    Kannattaa tosiaan syödä paljon proteiinipitoista maitorahkaa, ihan vaikka sokeroimattomien marjojen kanssa. Ananaksen kanssa on myös hyvää. Ananas on nk.diureetti, eli poistaa nestettäkin kehosta.

    Vihreä tee on hyvä vaihtoehto. Se edistää aineenvaihduntaa. Löytyy myös kapseleina.

    Kannattaa myös vaikka miettiä kreatiinin käyttöä ym., jos treenikärpänen oikein puraisee! :-)

    Mukavaa kesän odotusta, Petri !

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Treenikärpänen ei mua tuskin koskaan puraise. Pakkopullaa enimmäkseen, mutta pakollista jos haluaa näyttää hyvältä :D

      Hyvää kesän odotusta sinnekkin <3

      Poista

Lähetä kommentti

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Toivepostaus: Minun koti ♥

Toivepostaus - Millaista on homoseksi?

Mitä tapahtui julkkisuralleni?