Onko minulla syömishäiriö?

Viime aikoina mulle on ruvennu tulee ihan ihmeellisiä viestejä facebookissa ja sähköpostiin. Myös blogissa kommentteja tähän aiheeseen liittyen. Kaikki kysyy multa koko ajan onko mulla bulimia tai anoreksia. Yksi viesteistä oli esimerkiksi tälläinen: ''Hei Petri. Minäkin olen sairastanut anoreksiaa ja haluan auttaa sinua asian kansa + lässyn lässyn''. Mä en voi kuin nauraa. Siis jos on normaalipainoinen, syö terveellisesti ja liikkuu paljon, niin silloin sairastaa anoreksiaa? Ois ehkä pitäny olla hereillä terveystiedon tunneilla niin ei ois tää menny multa ohi. Kaikille nyt ihan selveennykseksi, että minulla ei ole syömishäiriötä.

Nyt tärkeämpiin asioihin, eli rakkauteen. Mun rakkaan piti tulla tänään tänne, mutta joutuu olemaan töissä lauantaihin asti. Mä sain ton takii eile kauheet raivarit ja nyt mua hävettää iha sikana ku ties mitä sammakoita tuli päästettyä suusta. Oon tunnetusti äkkipikanen ja sanon/teen ennen kuin ajattelen. Varmaan huonoin puoli minussa. Paras puoli on ehdottomasti, että en osaa olla pitkävihainen ja annan helposti anteeksi. Viime päivät on olleet hiljaisia kun päivät on menneet siivotessa, pyykätessä ja koiran kanssa kouluttaessa ja niityllä leikkiessä muiden koirien kanssa.

Lopuksi vielä vähän rivompiin aiheisiin. Mä haluaisin ostaa jostain seksikaupasta hoitsu- ja poliisipuvun. En tiedä miksi, mutta oon aina vain halunnut sellaiset. En niitä tietenkään julkisesti pukisi päälleni vaan tiedätte kyllä milloin!



Kommentit

  1. Olethan itsekkin sanonut, ettei diettisi ollut terveellinen. T

    VastaaPoista
  2. Kateellisten paskanjauhantaa nuo anoreksiajutut! ;) Mut kyl voin kunnioittaen sanoo et ei ois miulla riittäny itsekuri tuollaseen painonpudotukseen missä sie oot onnistunu. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Samaa mieltä. Taitaa olla jotai, joilla ei itsekuria riitä diettiin tai niin kuin facebookissa vitsailin Mc Donalds kansa v*ttuilee :D

      Poista
  3. Kateellisia vain ovat sun laihtumisesta. Ja hei, niin olen minäkin mut en mä tommost ala lässyttää :D hienoo et sulta löytyu itsekuria. Kuka muuten voitti kuoret?:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Näin taitaa olla!

      23:59 asti on aikaa vielä osallistua.

      Poista
  4. Moi Petri! Ollaan mun yhden ystävän kanssa sun suuria faneja, ja mietittiin voiko sulle lähettää kirjeitse fanipostia johonkin?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. On mulla. Isopällinkatu 4 a 8, 53300, Lappeenranta. Tähän osoitteeseen voi postia laittaa =)

      Poista
    2. Hahah, asut samalla kadulla mun pikkuveljen kanssa :D

      Poista
    3. Heh.. Täällä on edulliset isot asunnot toisin kuin keskustasta :D

      Poista
  5. Faktahan on se että jos liikunnan määrä pysyy samana mitä dieetin aikana eli olemattomana, Petrin pitää syödä yhtä kitumalla kuin dieetin aikana. Saako tähän selvennystä ? Oletko esim. tietoinen kulutuksestasi ?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei oo tietoo ku en laskeskele tälläsii juttuja enää. En mä samalla tavalla ku dieetillä oo syöny pariin kuukauteen. Dieetin aikana en liikkunut ollenkaan, mutta nyt juoksen koiran kanssa useasti päivässä, lenkkeilen ja kauppareissut tulee hoidettua polkupyörällä (4km/reissu).

      Poista
  6. Noi anojutut ovat ihan silkkaa veetuilua. Kannattaa suhtautua olankohautuksella ja sen sä osaat. Nykyinen painosi on kyllä minustakin alin mahdollinen sulle, mutta ethän sä enää laihduta, joten hyvä juttu.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin on. Ajattelin vaan huomauttaa kun nuo päivittäiset viestit alko ärsyttää sähköpostissa ja facebookissa :D

      Poista
  7. sepä se kun aina kiivastuu kumppanilleen vaikka ilman kunnon syytä :/ mutta sitä tarvitsee vaan riittävän ymmärtäväisen kumppanin joka rakastaa sun hyviä ja huonoja puolia ! :) ja anteeksi täytyy osata pyytää, itseään ei tarvitse muuttaa <3 tsemiä sulle mies

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin se yleensä suhteessa on, että kiivastuu tyhjästä. Normaalia parisuhteen arkea. Kyllä mun muru sen ymmärs hyvi. Oli seki kauheen turhaantunu ku joutu menee töihi eikä päässy tänne. Anteeks anto on yks tärkeimpiä asioita suhteessa mun mielestä. Muita tärkeitä asioita on uskollisuus, luotettavuus ja molemmin puolinen rakkaus =)

      Poista
  8. Se on kyllä jännä, että harvoin aidosti ollaan huolissaan ylipainosta (ellei se ole ihan sairaalloista, mutta miksi pitäisi odottaa sinne asti kun terveys alkaa hajoilla?), mutta auta armias kun joku hoikkenee nopeasti tai on luonnostaan laiha, kyllä kaikki yhtäkkiä kokevat oikeudekseen arvostella ja haukkua sairaaksi (sitähän anoreksia on). Totta, että dieettisi kuulosti aika epäterveelliseltä ja yleensä noin laihduttavat hankkivat äkkiä kilot takaisin, mutta onnistuit riuduttamalla laihtumaan ja sitten vaihdoit terveellisiin elämäntapohin kun peilikuva miellytti. Siitä voi olla ylpeä, koska ei muuten onnistu monelta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihan totta. Ylipaino on kuitenkin vaarallista ja on ns. hidas kuolema. Ja joku kun tosiaan on luonnostaan hoikka tai sitten laihduttaa normaalipainoon, niin on syömishäiriöinen kun ei Bic Mac maistu.

      Joskus kun oli peruskoulussa terkkari käski laihduttmaan ja siinää kun sitten laihdutin tuo saminen terkkari laittoi mut psykiatrille, koska luuli minulla olleen syömishäiriö. Luoja mitkä raivarit äiti silloin sai tuolle puoskarille suoraan sanottuna. Ekana käskee laihduttamaan ja sitten ei oiskaan saanu laihduttaa :D

      Poista
  9. Jos ajateltais että ne kaikki kommentit ei ole veetuilua niin kuin joku tuolla esittää, vaan oikeaa huolta ja kiinnostusta, niin kyllä siihen olisi suhteellisen hyvä syy.
    On nimittäin aika erikoista nähdä ihmisen muuttuvan niin totaalisen eri näköiseksi hyvin lyhyessä ajassa. Ite oon huomannut lähipiirin perusteella, että monesti kyky heittäytyä ihan täysillä johonkin (harrastus, uskonto, laihdutus) tuntuu olevan vähän kytköksissä syömishäiriötaipumukseen, eli siihen että se homma menee vähän överiksi. Siis ihan vaan siksi, että kontrolliin kykenevillä ihmisillä on kyky myös pitää kiinni jostain, josta voi tulla pakkomielteistä.

    Pointti oli: hyvä että oot terve, mutta ei kannata ottaa ihan kaikkia kysymyksiä tuosta aiheesta kettuiluna. Syömishäiriötä valitettavasti tuntuu olevan (liian) paljon nykyään liikkeellä.
    Mutta totta on se että ihmisten painon kommentoinnissa kynnys on tosi matala kun kyseessä on laihuus, ja pitäis itse kunkin miettiä että onko sillä aina eroa että sanoo toiselle "ootpa laiha!" tai "ootpa lihava!".

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä oon malttamaton. Jos jotai haluun ni haluun nopeesti. Tääki muodonmuutos piti hoitaa nopeesti enne kesää valmiiks ja nyt oon todella iloinen ja tyytyväinen itseeni. Mitä nyt viime aikoina oon syöny hiukan epäterveellisesti (hamppareit, jäätelöö) en kuitekaa sellai et ne kalorit nousis sinne yli 2 500 kcal. Nyt n tärkeää saaha paino pysymään normaalina. Laihutin niin nopeesti, että saattaa tulla helposti takas.

      Painon kanssa on ihmisillä liikaa stressiä. Tärkeintä on tykätä itse omasta peilikuvastaan.

      Poista

Lähetä kommentti

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Toivepostaus: Minun koti ♥

Toivepostaus - Millaista on homoseksi?

Mitä tapahtui julkkisuralleni?