Eurovision 2013 is coming!

Vihdoin on tulossa yksi minulle vuoden tärkeimmistä tapahtumista, eli Eurovision Song Contest. Tänä vuonna olen tosin saanut pettyä todella moneen maahan, jotka ovat lähes joka vuosi ollut suosikkeinani. Minun odotetuimmat maat, jotka kaikki tuottivat pettymyksen ovat Ruotsi, Kreikka, Armenia, Ukraina sekä Romania. Ihan kauheaa kuraa minun mielestäni noiden maiden kappaleet. Yleensä kaikilta viideltä maalta on tullut jotain ihanaa ja menevää musiikkia. Tänä vuonna huonoja balladeja, hupibiisi sekä huono ''meno'' musiikkia.

Yllättäjämaita tänä vuonna ovat oikeastaan kaikki minun suosikkini. En osaa laittaa seuraavien maiden biisejä paremmuusjärjestykseen, mutta kaikista seuraavista pidän ja jollekkin näistä toivon voittoa. Suosikkimaani ovat Valko-Venäjä, Tanska, Serbia, Sveitsi, Saksa sekä SUOMI! Suomi ei ole koskaan ollut minun suosikeissani. Kerrankin Suomella on hyvä ja menevä biisi, joka erottuu edukseen tämän vuoden balladi voittoisista kappaleista.

Seuraavat maat, jotka listaan on biisejä, joista pidän, mutta voittoa en niille kuitenkaan soisi. Näitä ei ole kuin ihan muutama. Nämä maat ovat Slovenia, Norja sekä Iso-Britannia. Hyviä biisejä, mutta ei minun mielestäni voittoainesta.

Ihan mielenkiinnosta haluaisin vuosia poissa olleet maat Euroviisuihin takaisin, että näkisi millaista musiikkia sieltä nykyään tulisi. Nämä maat ovat: Luxemburg, Monaco, Marokko, Liechtenstein sekä Tsekki, mutta nyt laitan kaikki biisit tähän, joista olen maininnut jotakin aloittaen voittajasuosikeistani.







Seuraavana hyvät biisit, joista ei kuitenkaan voittajaksi ole: 




Seuraana suuret pettymykset, joiden en toivo olevan finaalissa:
(Ruotsi tosin on isäntämaana luonnollisesti finaalissa)







Kommentit

  1. Euroviisut alkaa kahden kuukauden päästä, oot tosi ajoissa tän postauksen kanssa :D. En oo itse vielä ehtinyt kuunnella alkuunkaan kaikkia maita läpi. Oon muuten kanssasi samaa mieltä tuosta Ruotsin biisistä. Minullekin Melodifestivalenin finaali oli suuri pettymys. Toivottavasti Ruotsi valitsee ensi vuonna paremman biisin. Tosin ruotsalaisethan äänestivät YOHIOn suosikikseen, mutta kansainvälisen raadin äänillä Robin voitti.. Robin Stjernberg voisi muuten olla ihan ok, mutta en sitten yhtään pidä biisistä enkä hänen tavastaan esiintyä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. "oot tosi ajoissa" ahahahah mitä meinaat... Monet eurovisionista oikeasti kiinnostuneista katsoo eri maiden karsintoja jne. Tai on siis katsonut karsintoja jo kuukausien ajan. Eli ei todellakaan ole millään tavoin "aikaista" tässä vaiheessa kirjoitella viisuista. huoh

      Poista
    2. Mä katon aina kaikki biisit heti kun ne vaan ilmestyy! Euroviisut on tosiaan mulle yks vuoden tärkeimmistä tapahtumista/juhlista. Joka vuosi järjestän Eurovision bileet =)

      Poista
    3. No esim. San Marinon karsinta oli vasta tänään, ja ihan kaikki biisit ei ole vielä selvillä. Tarkoitin, että olet ajoissa ehtinyt muodostamaan mielipiteesi. Itsekin oon katsonut mm. Ruotsin, Viron, Saksan, Itävallan ja Espanjan finaalit. Mutta kaikista maista ei ole vieläkään mitään hajua.

      Poista
    4. San Marinon biisi Valentina Monetta - Crisalide valittiin jo viikkoja sitten =)

      Kappale ei tosin ole ollut esikuunneltavissa tähän päivään saakka, enkä tiedä onko vieläkään =)

      Poista
  2. Mun mielestä noi kaikki muut oli samanlaista paskaa mitä radiosta saa korvilleen jo ihan tarpeeksi paitsi Romanian biisi erottu kyl hyvin edukseen. :D Toivottavasti se voittaa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heh.. Noh kuka tykkää mistäkin =)
      Itse en pidä Romanian biisistä ollenkaan.

      Poista
    2. Mä hajosin sellaseen huutonauruun kun näin sen Romanian biisin musiikkivideon. Siinä on vaan jotain aivan suunnattoman huvittavaa ja se biisi on ihan järkyttävä :--D

      Poista
    3. Kyllä mäkin sille nauroin hulvattomasti, siks sen kuuluis mun mielestä voittaaki koska se erottu muiden roskabiisien joukosta. : DD

      Poista
  3. Kaikki paitsi Saksa oli noista sun listaamista ihan kauheeta paskaa.

    VastaaPoista
  4. Itsekin tullu kuunneltua noita tän vuoden ehdokkaita ja on kyl oikeesti tosi balladivoittosta tänä vuonna tää tarjonta. Ite en oo koskaan sellain tykännyt Euroviisuissa olleista balladeista, toki poikkeuksiakin on ollut, mutta noin yleisesti. Mun lemppari taitaa tänä vuonna olla tuo Tanskan biisi, noin niinkun Suomen lisäks :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mäkään en noista balladeista niin välitä. Tanska on tosi hyvä tänä vuonna!

      Poista
  5. En edes tajua miksi jonkun Marokon pitäisi olla euroviisuissa, kun eivät kuulu edes Eurooppaan. Vaikka voihan noihin osallistua mikä tahansa maa, joka on EBU:n jäsen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jaa ah... Itse katson viisut ihan vaan musiikin takia, enkä välitä mikä maa kuuluu mihinkin :D

      Poista
    2. Israelkin osallistuu, tai ainakin on yleensä osallistunut. Mitä en kyllä tajua. Israel ei todellakaan ole Euroopassa. :D

      Poista
    3. Auttaa tajua tajuamisessa kun käsittää ettei euroviisu ole euroopan viisukisa, vaan EBU:n jäsenten kisa.

      Poista
  6. Suomen biisi on TÄYTTÄ PASKAA :-D :-D :-D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Suomen ainoa hyvä biisi euroviisuissa koko Suomen viisuhistoriassa mun mielestä! :D

      Poista
  7. Perustelisitko hieman tarkemmin, miksi Marry Me on niin hyvä? Muutenkin kuin pelkillä adjektiiveilla ^^

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Biisi yksinkertaisesti on mun mielestä hyvä. Tarttuvat sanat, menevä ja upea show!

      Poista
  8. Suomi ei tule pääsemään tänä(kään) vuonna edes finaaliin asti. Kristan kappale on saanut häkellyttävän huonon vastaanoton muualla Euroopassa - esim viime vuoden vaatimaton balladikin oli pidetympi, vaikkei sekään finaaliin mennyt.

    VastaaPoista
  9. Kuuntelin sellasta sikermää missä oli (lähes) kaikki viisubiisit ni ainoot mitkä oikeestaan pomppas esille oli Tanska, Saksa, Sveitsi ja Suomi.. Saksa kuulostaa ehkä vähän liikaa Euphorialta mun mielestä.. Ainoa viisujen ulkopuolella kuunneltava on Sveitsi, Suomi on hyvä viisubiisksi kyllä vaikka ei pääsekkään mun soittolistalle.

    Odotan kyllä innolla toukokuuta, viisuja (ja jääkiekkoo). :)

    VastaaPoista
  10. Suomi ja Krista on rankattu sijalle 15 kansainvälisillä vedonlyöntilistoilla. Tanska, Norja ja Ruotsi kärjessä.
    Krista siis päässee finaaliin. Kappaleessa olisi saanut olla vähän enemmän melodiaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä en koskaan luota noihi vedonlyöntijuttuihin sun muihin ennakkojuttuihin. Ne ei yleensä pidä paikkaansa =)

      Poista

Lähetä kommentti

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Toivepostaus: Minun koti ♥

Toivepostaus - Millaista on homoseksi?

Mitä tapahtui julkkisuralleni?